بهترین سنگ نما

نمای خارجی ساختمان در حقیقت پوششی برای ساختمان محسوب می‌شود که می‌تواند ساختمان را در برابر عوامل محیطی مختلف حفظ کند و همچنین زیبایی و جذابیت‌های منحصر به‌ فردی را به ساختمان اضافه کند. در سطح شهر هر نمای جذاب و بی‌نظیر که ما می‌بینیم نتیجه ماه‌ها و شاید سال‌ها تلاش معمار ماهر و حرفه‌ای و حتی با سلیقه است که می‌تواند محیط جذاب را برای ساکنین تأمین کند و علاوه بر آن می‌تواند جلوی شهر را مدرن‌تر و شکیل‌تر کند. در این قسمت از مقاله قصد داریم به بهترین سنگ نما برای ساختمان بپردازیم.

برای طراحی نمای ساختمان مصالح مختلفی مانند انواع سنگ، چوب، آجر، کاشی و انواع پنل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام از این مساله مزایا و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و از بین سنگ‌ها سنگ متریالی است که از گذشته تا امروزه بسیار زیاد مورد استفاده افراد قرار گرفته است و محبوبیت خاصی را داشته است و دلیل آن هم به خاطر بافت سنگ مطلوب است.
سنگ متریالی یک سنگ طبیعی است و دوام و مقاومت بالایی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای ساختمان می‌باشد.

سنگ

قبل از خرید سنگ به نکات زیر توجه کنید

برای اینکه از خرید سنگ نمای ساختمان خودتان از مراکز خرید مصالح ساختمانی اصفهان راضی باشید و برای سال‌های سال این سنگ‌ها به خوبی بتواند از ساختمان شما محافظت کنند و در عین حال زیبایی خاص خودشان را داشته باشند، باید قبل از اینکه بخواهید سنگی را خریداری کنید انواع آن‌ها را بشناسید و با معایب و مزایای که این سنگ‌ها دارند آشنا بشوید و بتوانید با آگاهی کامل بهترین سنگ نما را برای خودتان خریداری کنید.

برای تشخیص سنگ خوب از سنگ نامرغوب بهتر است با یک وسیله فلزی چند ضربه به سنگ بزنید، اگر سنگ با کیفیت و بدون ترک سنگی باشد، باید صدای شیشه بدهد و در این صورت شما می‌توانید با خیال راحت سنگ را برای خودتان خریداری کنید و مطمئن باشید که این سنگ سالم و بدون ترک و پوسیدگی خواهد بود و می‌تواند به خوبی از نمای ساختمان شما محافظت می‌کند.

بهترین سنگ نما

خوب است که بدانید انواع سنگ نمای ساختمان که برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دوام و استحکام بالایی داشته باشند؛ زیرا این سنگ نما‌ها در معرض تابش نور خورشید، برف و باران، گرد و غبار، آلودگی، سرما، گرما و رطوبت قرار دارد و از همین جهت برای نما‌های ساختمان باید از سنگ‌های مقاوم استفاده کنید.

سنگ‌های مقاوم بهترین گزینه برای نمای ساختمان هستند و معمولاً برای نمای ساختمان از سنگ‌های تراورتن، سنداستون و گرانیت استفاده می‌کنند و هر کدام از این سنگ‌ها زیبایی و جذابیت‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. شاید بدانید که سنگ تراورتن ارزان‌تر از دو سنگ دیگر است و همچنین مقاومت بالاتری را نیز دارد و همچنین چسبندگی بسیار بالایی دارد و به خوبی به سیمان می‌چسبد و جدا نمی‌شود.
بهترین سنگ نما برای ساختمان عبارت است از:

  1. سنگ تراورتن
  2. سنگ گرانیت
  3.  سنگ سند استون

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

 سنگ تراورتن

1. سنگ تراورتن

تراورتن یکی از سنگ‌های رسوبی است که بافتی حالت لایه لایه دارد و همانطور که در بالا به آن اشاره شد چسبندگی بالایی دارد و در رنگ‌های سیاه، آبی و خاکستری موجود می‌باشد. مزایای سنگ تراورتن فوق‌العاده است، بافت این سنگ در حقیقت ریزدانه است و به دلیل ساختار لایه‌ای که دارد و به هر دو روش cross cut و vein cut می‌توان آن را برش داد.

لازم به ذکر است که کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان سازی بسیار زیاد است، از جمله از این نوع سنگ‌ها به عنوان کفپوش در ساختمان استفاده می‌کنند و کفپوش تراورتن یکی از بهترین انواع کفپوش‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی می‌باشد. از فروشگاه‌های معتبر عمده فروشی مصالح ساختمانی می‌توانید این سنگ بی‌نظیر را تهیه کنید.

سنگ گرانیت

2. سنگ گرانیت

همانطور که می‌دانید سنگ گرانیت یکی از انواع سنگ آذرین است که در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به بازار عرضه می‌شود. گرانیت سنگی با بافت درشت است که براحتی چشم می‌تواند آن را ببیند.

نکته جالبی که وجود دارد این است که گرانیت آلودگی را جذب نمی‌کند و همچنین سختی بسیار بالایی دارد. از گرانیت در نمای خارجی و همچنین در محیط‌های مرطوب داخلی مانند حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌کنند؛ زیرا این سنگ‌ها تخلخل پایینی دارند و آب را جذب نمی‌کنند.

 سنگ سند استون

 سنگ سند استون

این نوع سنگ نیز یکی از سنگ‌های رسوبی است که از ماسه و کانی‌های مختلف به وجود می‌آیند.

کانی‌های موجود در این سنگ‌ها عبارتند از: سیلیس اکسید آهن، کربنات کلسیم و دولومیت. سند استون که به آن ماسه سنگ نیز گفته می‌شود مقاومت بسیار بالایی در برابر هوازدگی دارد و آب را هم می‌تواند به مقدار بسیار پایین جذب کند و لازم به ذکر است که چسبندگی این نوع سنگ‌ها با ملات ساختمانی بسیار کم است و از این رو در زمان استفاده از آن در نمای ساختمان از گیره اسکوپ سنگ نیز استفاده می‌کنند.
رنگ این سنگ‌ها و قهوه‌ای مایل به خاکستری و زرد می‌باشد. بهترین سنگ نما برای ساختمان را به گروه مصالح ساختمانی قادری سفارش دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *