خاک‌برداری و خاک‌ریزی

تخریب خاکریزی در طی مسیرهایی که دارای ناهمواری‌های زیادی است صورت می‌گیرد. بهترین مصالح برای خاکریزی، استفاده از مصالح گودبرداری و خاکبرداری پروژه‌ها است. این نوع خاک‌ها برای خاکریزی بایستی زیر نظر دستگاه‌های نظارتی انجام شوند. مصالح استفاده شده در این خاکریزی‌ها همچنین شیوه کوبیدن آن‌ها براساس مشخصات این فصل با قابلیت میزان تراکم بعدی خاک به حداقل ممکن می‌رساند و خاکریزی را به صورت موثرتری انجام می‌دهد.

انواع خاکریزی ساختمان شامل خاکریزی باربر و خاکریزی پرکننده است.

مهم‌ترین نکات در اجرای خاکریزی باربر عبارتند از:

  • انتخاب مصالح مناسب
  • توجه به نوع خاک و انتخاب دستگاه‌های مناسب
  • آماده کردن بستر خاکریزی با ظرفیت باربری کافی برای تحمل بارهای وارده
  • خاکریزی بدون نشست یا نشست در حد قابل قبول
  • استفاده از رسهایی با قابلیت خمیری و تورم بالا در خاکریزی مجاز نیست.
  • ایجاد خاکریزی بر روی بسترهای که خاک‌های قابل انقباض دارند مجاز نیست؛ بنابراین مصالح مناسبی باید جایگزین این خاک‌ها شوند.
  • ضرورت کنترل بستر خاکریزی با رعایت نکات فنی پیش از اجرای عملیات خاکریزی

تخریب خاک ریزی

خاکبرداری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در پروژه‌های ساختمان سازی مورد توجه قرار می گیرد. برای محاسبه حجم خاکبرداری ساختمان نیاز به رعایت اصول و قوانین خاکبرداری و خاکریزی به شکل اصولی و شیب بندی است.

شرکت‌های ساختمانی از طریق تجهیزات و ماشین آلات مخصوص مراحل خاکبرداری ساختمان را انجام می‌دهند تا شرایط زمین را برای فونداسیون و شروع ساختمان سازی فراهم کنند.

خاکبرداری صحیح و اصولی در اثر عدم نشست ساختمان و حوادث طبیعی به مرور زمان تاثیرات زیادی برجای می‌گذارد.

خاکبرداری متر مکعب

ساخت بنا با رعایت قوانین مشخص شده در طول خاکبرداری در بستر خاک انجام می‌شود. هزینه خاکبرداری بر حسب متر مکعب محاسبه می‌گردد؛ از همین رو تحت عنوان خاکبرداری متر مکعب نامیده می‌شود.
خدمات تخریب، خاک‌برداری و خاک‌ریزی توسط کلینیک ساختمانی قادری انجام می‌شود برای اطلاع از قیمت‌ها از طریق شماره‌ی 09131271027 با همکاران ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *