کاربرد ورق آلومینیوم برای ساختمان‌ سازی

آلومینیوم از سری انواع مصالح ساختمانی بسیار پرکاربردی است که برای ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌کنند.
برای اینکه بتوانند ورق آلومینیوم را تهیه کنند از سنگ بوکسیت استفاده می‌کنند. سنگ بوکسیت به دلیل هوازدگی سنگ گرانیت و یا بازالت تهیه می‌شود. مقدار زیادی آلومینیوم درون سنگ بوکسیت وجود دارد. امروزه مقدار استفاده از آلومینیوم در سراسر دنیا بسیار زیاد بوده است. برای اینکه بتوانند آلومینیوم را تهیه کنند، نیاز به استخراج سنگ بوکسیت دارند.
ما دراین نوشته در مورد کاربرد ورق آلومینیوم برای ساختمان‌ سازی با شما صحبت خواهیم کرد.

آلومینیوم از سری مصالحی است که در ساختمان‌سازی مزیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استفاده از آن می‌روند.

فلز آلومینیوم 

کاربرد ورق آلومینیوم برای ساختمان‌ سازی

فلز آلومینیوم یک فلز بسیار نرمی است که رنگ نقره‌ای دارد. از فلز آلومینیوم در فضای متفاوتی استفاده می‌کنند. باید بدانید که آلومینیوم از سری فراوان‌ترین فلزاتی است که در سطح زمین وجود دارد.

واکنش‌پذیری که برای فلز آلومینیوم وجود دارد، واکنش‌پذیری بسیار بالایی است، پس نمی‌توان آن را فقط در طبیعت پیدا کرد. بلکه در سنگ‌های معدنی هم فلز آلومینیوم وجود دارد و از آن استفاده می‌کنند. فلز آلومینیوم قابلیت بازیافت شدن دارند، بعد از مصرف هم دوباره می‌توانند از آن استفاده کنند. آلومینیوم به خوبی می‌تواند خواص اولیه خودش را حفظ کند و آن را به عنوان فلز با دوام آن را می‌شناسند.

فلز آلومینیوم به صورتی است که برای بازیافت نیاز به مصرف انرژی پایینی دارد به همین دلیل برای موارد متفاوت به شکل‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آلومینیوم چگالی پایینی در نظر گرفته‌اند، نقطه ذوب آن حدوداً 658 درجه سانتیگراد می‌باشد.

فلز آلومینیوم وزن بسیار سبکی دارد، قابلیت شکل‌پذیری آن بسیار زیاد می‌باشد. در واقع فلز آلومینیوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی از خودش نشان می‌دهد به همین دلیل در فضای متفاوتی تلاش می‌کنند تا از آلومینیوم استفاده کنند.

فلز آلومینیوم آب و رطوبت را جذب نمی‌کند، دوام و پایداری فلز آلومینیوم در مقایسه با مصالح دیگر بسیار بالاتر است.

فلز آلومینیوم قابلیت نسوز بودن دارد و در برابر آتش مقاومت بالایی از خودش نشان می‌دهد. زمانی که سطح آلومینیوم در برابر نور خورشید قرار بگیرند، دچار آسیبی نمی‌شوند، زیرا اشعه فرابنفش به آن آسیبی وارد نمی‌کند.

نیازی نیست تا برای فلزهای آلومینیومی یک پوشش خاصی را در نظر بگیرید. از ویژگی‌های بسیار عالی دیگری که برای فلز آلومینیوم وجود دارد، می‌توانیم به مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کنیم.
به دلیل اینکه در سطح آلومینیوم یک سری اکسیدهای طبیعی وجود دارد، پس آلومینیوم به عنوان یک لایه محافظ عملکرد بسیار عالی دارد.

یک لایه نازک بسیار عالی به دلیل وجود اکسید طبیعی در روی فلز آلومینیوم وجود دارد که این لایه بسیار نازک مقاوم و متخلخل است، می‌تواند یک روکش بسیار عالی برای آلومینیوم به حساب بیاید.
فلز آلومینیوم یکی فلز بسیار سبکی است به دلیل اینکه قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد، پس این فلز به راحتی خم می‌شود.
آلومینیوم به عنوان دومین فلز چکش‌خوار به حساب می‌آید. فلز آلومینیوم در برابر اکسید شدن مقاومت بالایی دارد و فروش بالایی در مراکز خرید مصالح ساختمانی دارد.

فلز آلومینیوم 

مزیت استفاده از فلز آلومینیوم

فلز آلومینیوم وزن بسیار سبکی دارد. مقاومت فشاری بالایی نیز برای آلومینیوم در نظر گرفته‌اند به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا برای چهارچوب‌های متفاوت از آلومینیوم استفاده کنند.

زمانی که چهارچوب‌های متفاوتی را با استفاده از آلومینیوم تهیه می‌کنند، می‌توانند مقاومت بالایی را در برابر بار و تنش به دست بیاورند.
به دلیل پایداری استاتیکی که برای آلومینیوم وجود دارد، آلومینیوم به عنوان یک متریال بسیار ایده‌آل در صنعت ساخت در و پنجره به حساب می‌آید.

امروزه محصولاتی که با استفاده از فلز آلومینیوم تهیه می‌شوند به راحتی جابجا می‌شوند، نیازی ندارند تا از تجهیزات سنگین برای حمل و نقل آن استفاده کنند.

سازه‌های آلومینیومی به صورتی هستند که افراد می‌توانند آن‌ها را به راحتی جابجا کنند.
برای سازه‌های آلومینیومی اتصال یا نصب ساده و به راحتی وجود دارد، همه افراد می‌توانند آن‌ها را انجام دهند. آلومینیوم می‌تواند خطراتی که به دلیل زلزله اتفاق می‌افتد را کاهش دهد.

زمانی که شما از آلومینیوم در سازه‌ها استفاده می‌کنید در هنگام زلزله فشار کمتری به پی ساختمان وارد می‌شود.
آلومینیوم یک ماده بسیار عالی برای ساختمان‌سازی به حساب می‌آید.

آلومینیوم به صورتی است که اگر در آتش قرار بگیرد، دمای آن به کندی افزایش پیدا می‌کند، پس به همین دلیل گفته می‌شود که آلومینیوم به عنوان یک ماده ضد آتش به حساب می‌آید.

از مزیت‌های بسیار عالی که برای فلز آلومینیوم وجود دارد، این است که انرژی تولید آن بسیار کمتر است. زمانی که از آلومینیوم استفاده می‌شود در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. آلومینیوم قابلیت بازیافت بسیار عالی دارد.

زمانی که شما از آلومینیوم استفاده کنید، هزینه کمتری را برای ساختمان‌سازی به دست می‌آورید.
همانطور که گفتیم آلومینیوم نسبت به سایر فلزات دیگر در برابر چکش خواری، پرسکاری، جوشکاری و لحیم کاری ویژگی‌های بسیار عالی دارد. از آلومینیوم می‌توانند که آلیاژهای متفاوتی به دست بیاورند.

از آلومینیوم در فرایندهای متفاوت هواپیمایی، خودروسازی، ساخت و ساز و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

به دلیل اینکه آلومینیوم مزیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد، فلز آلومینیوم بعد از فلز آهن از سری پرکاربردترین فلز‌هایی است که در صنایع متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر یک سوم آلومینیوم‌هایی که در دنیا تهیه می‌شوند، برای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل اینکه فلز آلومینیوم قابلیت چکش‌خواری بسیار زیادی دارد، پس آن را در شکل‌های متفاوتی تهیه می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آلومینیوم برای تهیه در و پنجره، سقف پارتیشن، پانل‌های آلومینیومی، داربست فازهای ساختمانی، میله پرده، قطعات سیم تهویه و مورد متفاوت استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه وزن آلومینیوم حدوداً یک سوم وزن آهن است، پس در صنعت ساختمان‌سازی بسیار زیاد از آن استفاده می‌کنند.

رایج‌ترین کاربری که برای آلومینیوم وجود دارد، برای در و پنجره است. در و پنجره‌های آلومینیومی اصلاً بار اضافی به سازه وارد نمی‌کنند، طول عمر بسیار بالایی دارند.

فلز آلومینیوم 

امروزه برای اینکه بتوانند آلومینیوم را در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار دهند، آن‌ها را به صورت آلیاژ مصرف می‌کنند. برای آلومینیوم عناصر متفاوتی مانند سیلیسیم، منیزیم و منگنز را در نظر گرفتند.
عناصر متفاوت درون آلومینیوم مقاومت آلومینیوم را در برابر عوامل مختلف تا حد زیادی افزایش می‌دهد. آلیاژهای آلومینیومی در دو نوع آلیاژ کارپذیر و آلیاژ ریختگی تولید می‌شوند، هر کدام از آن‌ها دو نوع حرارت‌پذیر و حرارت ناپذیر هستند.

آلیاژهای آلومینیومی با انجام عملیات حرارتی متفاوت و انتخاب آلیاژهای مناسب مقاوم می‌شوند، می‌توانند استحکام آلومینیوم را تا حد بسیار زیادی به حد فولاد برساند.
بنابراین زمانی که شما از آلیاژهای آلومینیوم استفاده می‌کنید، می‌توانید یک سری آلیاژ بسیار مقاوم و با کیفیت را به دست بیاورید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *